Skip to content

  • ACASĂ
  • CONDIȚII DE ÎNSCRIERE
  • AGENDA CONFERINȚEI
    • Keynote speakers
    • Workshopuri
  • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
  • CONTACT
  • ARCED
  • ARHIVA
    • CERED 2024
      • CONDIȚII DE ÎNSCRIERE
      • AGENDĂ CONFERINȚĂ
        • Keynote speakers
        • Workshopuri
      • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
      • CONTACT
    • CERED 2023
      • CONDIȚII ÎNSCRIERE
      • AGENDĂ CONFERINȚĂ
      • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
      • CONTACT-2023
    • CERED 2022
      • Program
      • Prezentări pe secțiuni
      • Keynote speakeri
      • Înscriere
      • Emerging Researcher
      • Comitetul ştiintific
    • CERED 2021
      • CERED 2021 – PROGRAM
      • CERED 2021 – Colectivul ştiintific de recenzori
      • CERED 2021 – Comitetul de Organizare
      • CERED 2021 – Comitetul ştiinţific
      • CERED 2021 – Secţiuni tematice
      • CERED 2021 – Contact
    • CERED 2020
    • CERED 2019
    • CERED 2018
    • CERED 2017
    • CERED 2016
    • CERED 2015
    • CERED 2015
    • Volume CERED
  • Toggle search form

Workshopuri 2025

Prof. PhD. habil. Urszula MARKOWSKA-MANISTA

Humanizing Global (Teacher) Research: Participatory Approaches and Ethical Challenges (workshop în limba engleză)

This interactive workshop explores Humanizing Global Teacher Research with a focus on participatory approaches and ethical challenges in sensitive research involving vulnerable groups in fragile contexts. It highlights the importance of humanizing methodologies that integrate local and intercultural knowledge and experiential insights across all research stages – design, data collection, and analysis. Participants will engage with a conceptual framework for conducting sensitive social research and critically examine complex ethical and methodological dilemmas. The workshop emphasizes humanizing research methodologies, such as deconstructive, participatory, indigenous, and human rights-based approaches, fostering a deeper understanding of ethical principles in sensitive participatory research. Participants will have the opportunity to analyse and discuss real-world cases and reflect on practical strategies to address ethical challenges in their own research.


Prof. dr. Daniel MARA





Lect. dr. Alina-Maria MOLDOVAN

Mediul de învățare bazat pe emoții pozitive (workshop în limba română)

Workshopul are ca obiectiv principal conștientizarea profesorilor și specialiștilor în domeniul educațional, a importanței mediului educațional bazat pe emoții pozitive. Într-un astfel de mediu de învățare bazat pe emoții pozitive sunt îmbinate două categorii de factori ai învățării: pe de-o parte factorii de natură internă (emoțiile) iar pe de altă parte climatul educațional corelat cu diverse resurse didactice, care reprezintă factori de natură externă. Participanții vor fi implicați în secvențe de formare menite să valorizeze experiența și creativitatea acestora prin elaborarea unor mini-scenarii de învățare dar mai ales în activități de reflecție asupra acestei teme, menite să contribuie la reconfigurarea unor activități didactice viitoare.

CERED - Copyright © 2025 .

Powered by PressBook Masonry Blogs