Saneeya conduce o serie de activități de dezvoltare a talentelor în domeniul cercetării din Marea Britanie și Europa care sunt considerate drept standarde pentru incluziune și accesibilitate.
Este conducătorul operațional al Universității din Liverpool pentru Concordatul pentru Sprijinirea dezvoltării carierei cercetătorilor, precum și evaluator inter pares pentru Premiul de excelență în cercetare în domeniul resurselor umane al Comisiei Europene. Lucrează îndeaproape cu echipele de conducere pentru a promova o cultură și un mediu de cercetare incluziv, care apreciază și sprijină cercetătorii la toate nivelurile – de la studenții care desfășoară cercetări la nivel de licență până la cercetători postdoctorali și cei principali.
Saneeya colaborează activ cu parteneri externi, coordonând lucrări care facilitează contextul mai larg al furnizării de acțiuni de dezvoltare a cercetătorilor și comunităților de practică. Cel mai recent, ea a fost numită consilier al Grupului Faraday Institution Training and Diversity din Marea Britanie.
La nivel global, Saneeya este organizatorul activităților de îmbunătățire a carierei de cercetare ale Asociației Europene de Cercetare Educațională (EERA) prin care contribuie la modelarea politicii europene. Ea reprezintă interesele cercetătorilor la început de carieră în Consiliul EERA și supraveghează programe de activități de dezvoltare pentru peste 5000 de tineri cercetători anual. Expertiza lui Saneeya constă în dezvoltarea talentelor în cercetare și în promovarea abordărilor strategice, inovatoare și incluzive prin care indivizii din toate etapele carierei sunt expuși celor mai bune idei noi, tehnologii emergente și practici cu cel mai mare impact.
A lucrat ca profesor DAAD-TUBITAK la Institutul pentru Educație Internațională Comparată și Interculturală din cadrul Universității din Hamburg, Germania, timp de doi ani. A fost profesor invitat și cercetător onorific la Institutul pentru Studii Politice în Educație de la London Metropolitan University, Marea Britanie în 2011. A obținut diploma de master la Universitatea din Missouri-Columbia și doctoratul la Universitatea Illinois din Urbana-Champaign, Statele Unite Ale Americii.
Dr. Eryaman este în prezent editor al unei serii Springer Book intitulată „Dovezi, știință și binele public în educație”, în calitate de co-editor al seriei Routledge Book intitulată „Perspective globale asupra cercetării în educație” și ca editor regional al seriei „Educație și studii despre copilărie Bloomsbury” a editurii Bloomsbury.
Redactor șef al International Journal of Progressive Education; autorul cărții „Predarea ca filozofie practică” (2008) și editorul cărții „Dovezile și binele public în politica educațională, cercetare și practică” (2017), „Manualul internațional al educației progresiste” (2015); „Responsabilitate și transparență în educație: provocări globale și realități locale” (2014) și „Peter McLaren, educație și lupta pentru eliberare” (2009).