Skip to content

  • ACASĂ
  • CONDIȚII DE ÎNSCRIERE
  • AGENDA CONFERINȚEI
    • Keynote speakers
    • Workshopuri
  • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
  • CONTACT
  • ARCED
  • ARHIVA
    • CERED 2024
      • CONDIȚII DE ÎNSCRIERE
      • AGENDĂ CONFERINȚĂ
        • Keynote speakers
        • Workshopuri
      • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
      • CONTACT
    • CERED 2023
      • CONDIȚII ÎNSCRIERE
      • AGENDĂ CONFERINȚĂ
      • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
      • CONTACT-2023
    • CERED 2022
      • Program
      • Prezentări pe secțiuni
      • Keynote speakeri
      • Înscriere
      • Emerging Researcher
      • Comitetul ştiintific
    • CERED 2021
      • CERED 2021 – PROGRAM
      • CERED 2021 – Colectivul ştiintific de recenzori
      • CERED 2021 – Comitetul de Organizare
      • CERED 2021 – Comitetul ştiinţific
      • CERED 2021 – Secţiuni tematice
      • CERED 2021 – Contact
    • CERED 2020
    • CERED 2019
    • CERED 2018
    • CERED 2017
    • CERED 2016
    • CERED 2015
    • CERED 2015
    • Volume CERED
  • Toggle search form

Transformarea digitală și procesul didactic. Aplicații interactive

Posted on 27 septembrie 202427 septembrie 2024 By Patroc Dan Niciun comentariu la Transformarea digitală și procesul didactic. Aplicații interactive

Transformarea digitală și procesul didactic. Atelier interactiv privind utilizarea roboților educaționali: Robobloq Qobo, Robot Mouse, Bee-Bot,   Blue-Bot, Edison, Ozobot Bit/Evo, Lego Education și Osmo Coding

Prof. univ. dr. habil. Horațiu Catalano

Drd. Gabriela Mestic

DESCRIERE:

Tehnologiile digitale transformă contextele de învățare prin optimizarea strategiilor didactice, creșterea accesibilității și a eficienței personale, iar conținutul interactiv și multimedia favorizează implicarea activă a elevilor în propriul demers de formare și dezvoltare.  

Workshopul  propune abordarea într-o manieră practică a posibilităților de integrare a tehnologiilor digitale în procesul educațional din perspectiva profesorului inovator, care este capabil să accepte și să se adapteze la dezvoltarea rapidă a tehnologiilor. Conform articolului 167 din Legea învățământului preuniversitar 198/2023, în cariera profesională, cadrul didactic îndeplinește mai multe roluri printre care se numără și cel de promotor al inovației în educație. În acest sens, este importantă integrarea sistematică și organizată a tehnologiilor digitale în activitatea didactică în vederea proiectării unor situații de instruire eficiente care, să genereze pentru copii experiențe semnificative de învățare. Tehnologiile digitale favorizează realizarea unui proces didactic centrat pe nevoile și interesele copiilor.

Tehnologiile digitale (Osmo coding, Osmo Genius, platformele Livresq, Canva etc.) și roboții educaționali (Qobo, Robot Mouse, Bee-Bot, Blue-Bot, Ozobot, Edison, LEGO Education) sunt considerate resurse didactice eficiente în organizarea și desfășurarea unor activități specifice generației Alpha.

Aceste tehnologii digitale le dezvoltă copiilor abilitățile de gândire critică, creativitatea și rezolvarea de probleme, crescând motivația și interesul pentru învățare. În vederea integrării acestora în procesul didactic, vor fi prezentate modalitățile de realizare a resurselor educaționale deschise (RED), și activități practic-aplicative care respectă principiile educației centrate pe copil.

Workshop 2024

Navigare în articole

Previous Post: ACCES, DIVERSITATE, INCLUZIUNE ÎN UNIVERSITĂȚILE DIN ROMÂNIA

Related Posts

Inteligența Artificială și noile tehnologii digitale în educație Workshop 2024
Problematica psihopedagogică a competențelor în mentoratul educațional  Workshop 2024
ACCES, DIVERSITATE, INCLUZIUNE ÎN UNIVERSITĂȚILE DIN ROMÂNIA Workshop 2024

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CERED - Copyright © 2025 .

Powered by PressBook Masonry Blogs