Skip to content

  • ACASĂ
  • CONDIȚII DE ÎNSCRIERE
  • AGENDA CONFERINȚEI
    • Keynote speakers
    • Workshopuri
  • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
  • CONTACT
  • ARCED
  • ARHIVA
    • CERED 2024
      • CONDIȚII DE ÎNSCRIERE
      • AGENDĂ CONFERINȚĂ
        • Keynote speakers
        • Workshopuri
      • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
      • CONTACT
    • CERED 2023
      • CONDIȚII ÎNSCRIERE
      • AGENDĂ CONFERINȚĂ
      • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
      • CONTACT-2023
    • CERED 2022
      • Program
      • Prezentări pe secțiuni
      • Keynote speakeri
      • Înscriere
      • Emerging Researcher
      • Comitetul ştiintific
    • CERED 2021
      • CERED 2021 – PROGRAM
      • CERED 2021 – Colectivul ştiintific de recenzori
      • CERED 2021 – Comitetul de Organizare
      • CERED 2021 – Comitetul ştiinţific
      • CERED 2021 – Secţiuni tematice
      • CERED 2021 – Contact
    • CERED 2020
    • CERED 2019
    • CERED 2018
    • CERED 2017
    • CERED 2016
    • CERED 2015
    • CERED 2015
    • Volume CERED
  • Toggle search form

Inteligența Artificială și noile tehnologii digitale în educație

Posted on 20 septembrie 202420 septembrie 2024 By Patroc Dan

Inteligența Artificială și noile tehnologii digitale în educație

  • Prof. Dr. Ciprian Ceobanu, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
  • Conf. Dr. Cătălin Glava, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj Napoca
  • Conf. Dr. Olimpius Istrate, Universitatea din București

Avansul rapid al tehnologiilor de calcul a facilitat implementarea aplicațiilor IAîE (Inteligență Artificială în Educație).  IAîE se referă la utilizarea tehnologiilor IA (Inteligență Artificială) sau a programelor de aplicare în medii educaționale pentru a facilita predarea, învățarea sau luarea deciziilor. Cu ajutorul tehnologiilor IA, care simulează inteligența umană pentru a face inferențe, judecăți sau predicții, sistemele computerizate pot oferi îndrumări personalizate, sprijin sau feedback celor care învață, pot ajuta profesorii sau factorii de decizie să adopte măsuri care pot prefigura viitorul educației. Deși utilizarea IA a fost identificată ca fiind principalul obiectiv de cercetare în domeniul computerelor și educației, natura interdisciplinară a IA prezintă o provocare unică pentru cercetătorii cu specializări diferite.

În acest context, diverse studii au identificat câteva roluri mari pe care le poate juca IA în contexte educaționale:

  • Tutore inteligent
  • Creator de școală inteligentă
  • Instrument sau partener inteligent în învățare
  • Consilier inteligent în elaborare a politicilor educaționale.

Această realitate care trasează roluri esențiale IA impune direcții de cercetare și de studiu cu totul noi, impune o regândire din temelii a actului educațional urmărind o serie de coordonate importante:

  1. Dezvoltarea unor modele de învățare bazate pe IA dar și a cadrelor de implementare a acesteia.
  2. Evaluarea performanței și experienței celor care învață cu sistemele IA existente.
  3. Investigarea eficacității sistemelor de învățare bazate pe IA din diferite perspective.
  4. Reexaminarea și redefinirea teoriilor educaționale existente prin luarea în considerare a diferitelor roluri ale IA în educație.
  5. Reexaminarea și reconsiderarea modului de utilizare a instrumentelor de învățare în contexte bazate pe IA.
  6. Dezvoltarea unor strategii inovatoare de învățare sau de evaluare susținute de IA.
  7. Analize de tip big data  plecând de la surse și volume foarte mari de date ce pot fi obținute în sisteme de învățare și contexte educaționale.
  8. Dezvoltarea și perfecționarea sistemelor LMS.
  9. Dezvoltarea principiilor și practicilor etice pentru utilizarea tehnologiilor și aplicațiilor IA în educație.
  10. Riscuri privind utilizarea IA.
  11. Studiul interacțiunii om-IA în contexte educaționale.
  12. Direcții de evoluție a utilizării AI în educație.

În mod corespunzător, asistăm la dezvoltarea unor noi abordări pedagogice, a unor direcții de interpretare a noii realități educaționale.

Workshopul pe care îl propunem va fi astfel un cadru de cercetare, de reflecție și de interpretare a noilor realități educaționale.

Acknowledgement

This research was conducted as part of the HESPRI Project, which has received funding from the European Union’s Horizon Europe research and innovation programme under Grant Agreement nº 101086224. Views and opinions expressed are however those of the authors only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Research Executive Agency (REA, the granting authority). Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible for them.

Workshop 2024

Navigare în articole

Previous Post: Problematica psihopedagogică a competențelor în mentoratul educațional 
Next Post: ACCES, DIVERSITATE, INCLUZIUNE ÎN UNIVERSITĂȚILE DIN ROMÂNIA

Related Posts

Problematica psihopedagogică a competențelor în mentoratul educațional  Workshop 2024
ACCES, DIVERSITATE, INCLUZIUNE ÎN UNIVERSITĂȚILE DIN ROMÂNIA Workshop 2024
Transformarea digitală și procesul didactic. Aplicații interactive Workshop 2024

CERED - Copyright © 2025 .

Powered by PressBook Masonry Blogs