Skip to content

  • ACASĂ
  • CONDIȚII DE ÎNSCRIERE
  • AGENDA CONFERINȚEI
    • Keynote speakers
    • Workshopuri
  • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
  • CONTACT
  • ARCED
  • ARHIVA
    • CERED 2024
      • CONDIȚII DE ÎNSCRIERE
      • AGENDĂ CONFERINȚĂ
        • Keynote speakers
        • Workshopuri
      • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
      • CONTACT
    • CERED 2023
      • CONDIȚII ÎNSCRIERE
      • AGENDĂ CONFERINȚĂ
      • COMISIA ȘTIINȚIFICĂ
      • CONTACT-2023
    • CERED 2022
      • Program
      • Prezentări pe secțiuni
      • Keynote speakeri
      • Înscriere
      • Emerging Researcher
      • Comitetul ştiintific
    • CERED 2021
      • CERED 2021 – PROGRAM
      • CERED 2021 – Colectivul ştiintific de recenzori
      • CERED 2021 – Comitetul de Organizare
      • CERED 2021 – Comitetul ştiinţific
      • CERED 2021 – Secţiuni tematice
      • CERED 2021 – Contact
    • CERED 2020
    • CERED 2019
    • CERED 2018
    • CERED 2017
    • CERED 2016
    • CERED 2015
    • CERED 2015
    • Volume CERED
  • Toggle search form

ACCES, DIVERSITATE, INCLUZIUNE ÎN UNIVERSITĂȚILE DIN ROMÂNIA

Posted on 20 septembrie 202420 septembrie 2024 By Patroc Dan

ACCES, DIVERSITATE, INCLUZIUNE ÎN UNIVERSITĂȚILE DIN ROMÂNIA

  • Karla Barth – Universitatea din Oradea
  • Anca Dodescu – Universitatea din Oradea
  • Laura Bochiș – Universitatea din Oradea
  • Julien Kiss – Universitatea din Oradea

Scopul workshop-ului este să stimuleze dialogul pentru a promova accesul, diversitatea și incluziunea în învățământul superior, cu accent pe studenții non-tradiționali. Punctul de plecarare în realizarea temei este prezentarea unor informații și rezultate obținute de Universitatea din Oradea ca parte a Alianței EU GREEN, în grupul de lucru Acces, diversitate și incluziune. În cadrul workshop-ului vor fi utilizate metode de lucru în grupuri mici (ex. World Café) care să faciliteze dialogul între participanți pornind de la teme date în stații de lucru precum: barierele accesului (Care sunt principalele bariere care împiedică anumite grupuri de persoane să acceseze învățământul superior în România?), bune practici (Ce inițiative au fost implementate cu succes în universitățile românești pentru a promova diversitatea și incluziunea?), rolul tehnologiei (Cum poate fi utilizată tehnologia pentru a facilita accesul și participarea studenților non-tradiționali?) ș.a.  Participanții sunt încurajați să formeze o rețea de colaborare pentru a continua discuțiile și a implementa proiecte comune.

Cuvinte cheie: acces, diversitate, incluziune, învățământ superior, studenți non-tradiționali, bune practici, tehnologie, colaborare

Faza inițială: Introducere

  • Introducere interactivă: o activitate care să spargă gheața și să stimuleze dialogul între participanți. De exemplu, un exercițiu de brainstorming în grupuri mici pe tema „Ce înseamnă pentru mine acces, diversitate și incluziune în universitate?”.
  • Prezentarea obiectivelor: scopul workshopului: să identificăm barierele existente, să explorăm bune practici și să elaborăm recomandări pentru a promova accesul, diversitatea și incluziunea în universitățile din România.

2. Faza de explorare și discuție

  • Accesul, diversitatea și incluziunea din perspectiva EU GREEN
  • Prezentarea demersurilor privind dezvoltarea unei carte asupra incluziunii și diversității la nivelul Alianței EU GREEN
  • Prezentarea recomadărilor propuse de Alinața EU GREEN privind diversitatea și incluziunea studenților non-tradiționali
  • Prezentarea succinta a programelor de învățare pe tot parcursul vieții (LLL programmes)
  • Cuprinsul Ghidului de elaborare a materialelor digitale pentru grupurile de studenți subreprezentați
  • World Café: discuții în grupuri mici pe teme specifice, cum ar fi: 

Stații de discuție: 

TemaÎntrebări 
Barierele accesuluiCare sunt principalele bariere care împiedică anumite grupuri de persoane să acceseze învățământul superior în România?
Bune practiciCe inițiative au fost implementate cu succes în universitățile românești pentru a promova diversitatea și incluziunea?
Rolul tehnologieiCum poate fi utilizată tehnologia pentru a facilita accesul și participarea studenților non-tradiționali?
Colaborarea universităților cu comunitateaCum pot universitățile să colaboreze cu comunitățile locale pentru a identifica și aborda nevoile specifice ale grupurilor subreprezentate?
Colaborarea intracomunitarăCum putem prelua și adapta specificului local diverse politici și proceduri internaționale privind incluziunea și diversitatea – limite și perspective

3. Faza de acțiune și planificare

  • Exercițiu de design thinking: participanții dispuși în echipe identifică o problemă specifică legată de acces, diversitate sau incluziune într-o universitate. Apoi, generează posibile soluții 
  • Brainstorming de idei: ce acțiuni concrete pot fi întreprinse la nivel individual, instituțional sau societal pentru a promova accesul, diversitatea și incluziunea în universități.
  • Angajamentul participanților: să se angajeze să implementeze măsuri concrete în propriile universități sau comunități.

4. Concluzii și recomandări: 

  • Sinteză a ideilor principale emerse în timpul workshop-ului.
  • Elaborarea unor recomandări concrete pentru îmbunătățirea accesului, diversității și incluziunii în universitățile românești.
Workshop 2024

Navigare în articole

Previous Post: Inteligența Artificială și noile tehnologii digitale în educație
Next Post: Transformarea digitală și procesul didactic. Aplicații interactive

Related Posts

Problematica psihopedagogică a competențelor în mentoratul educațional  Workshop 2024
Inteligența Artificială și noile tehnologii digitale în educație Workshop 2024
Transformarea digitală și procesul didactic. Aplicații interactive Workshop 2024

CERED - Copyright © 2025 .

Powered by PressBook Masonry Blogs